Кјанга Хам
Кјанга Хам
фотографија/ захвалност © Keith Park
Кјанга Хам (Сеул, Јужна Кореја, 1966), живи и ради у Сеулу. Скулптуре, видео и везени радови Кјанге Хам пониру у домен друштвено-политичког – они преиспитују теме рада, политике, нације, друштвеног идентитета и слободе информисања у њеној родној Кореји. Уметница националну историју испитује као провокатор суптилно градећи слојеве значења током сваког корака у свом процесу, а како би подстакла дуготрајне политичке дискурсе. Њени везени радови отелотворење су приступа којим се Хам служи од 2008. године. У оквиру њега, он а прикупља информације које су доступне у Јужној Кореји – од призора западњачког апстрактног сликарства, све до јужнокорејског жаргона – и шаље их путем посредника у Северну Кореју као шематски приказ за везење. У свом раду, део ауторства нуди и везиљама, које повремено морају да модификују рад услед цензуре. Површински посматрано, ови радови су визуелно импресивни и поетични, али се прави материјал заправо крије у процесу информисања и комуникације који се налази у другом плану.
Основне студије ликовних уметности уметница је завршила на Националном универзитету у Сеулу, а мастер на Школи за визуелне уметности у Њујорку. Учествовала је на изложбама у Јужној Кореји и иностранству, укључујући и оне које су одржане у следећим просторима и установама: Kunstmuseum Bonn, Бон; Kunsthalle Düsseldorf, Диселдорф; Charlottenborg Exhibition Hall, Копенхаген и Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien, Беч. Њени радови налазе се у бројним јавним колекцијама, укључујући колекцијe Музеја Викторије и Алберта у Лондону; The Leeum, Samsung Museum of Art, Сеул; MMCA – Музеј модерне и савремене уметности у Кореји и Музеј уметности у Сеулу.
1
Оно што видиш је невиђено / Лустери за пет градова БР 04-04, севернокорејски ручни вез, свилени конац на памуку, посредник, анксиозност, цензура, идеологија, дрвени рам, отприлике 2200 сати/2 особе, 255 x 184 цм
Фотографија: уметница
Љубазношћу уметнице и carlier ǀ gebauer, Берлин/Мадрид
2
Велике и лепе очи намигују Аринамину, детаљ из СМС серијала 04, 2018, севернокорејски ручни вез, свилени конац на памуку, посредник, кријумчарење, тајна шифра, мито, цензура, анксиозност, тензија, идеологија, дрвени рам, 56 x 98 цм
Фотографија: уметница
Љубазношћу уметнице и carlier ǀ gebauer, Берлин/Мадрид
Оно што видиш је невиђено / Лустери за пет градова БР 04-04, севернокорејски ручни вез, свилени конац на памуку, посредник, анксиозност, цензура, идеологија, дрвени рам, отприлике 2200 сати/2 особе, 255 x 184 цм
Фотографија: уметница
Љубазношћу уметнице и carlier ǀ gebauer, Берлин/Мадрид
Велике и лепе очи намигују Аринамину, детаљ из СМС серијала 04, 2018, севернокорејски ручни вез, свилени конац на памуку, посредник, кријумчарење, тајна шифра, мито, цензура, анксиозност, тензија, идеологија, дрвени рам, 56 x 98 цм
Фотографија: уметница
Љубазношћу уметнице и carlier ǀ gebauer, Берлин/Мадрид