Filmski program Gorana Petrovića: projekcije filmova i razgovor sa Zaharijem Formvaltom

U okviru filmskog programa: Stvari koje se ponovo pojavljuju

Petak, 3. oktobar u 18:00, Muzej grada Beograda, Resavska 40b

 

Projekcija filmova Through a Fine Screen, 2010, 20’30’’ i Unsupported Transit, 2011, 14 25’’ Zaharija Formvalta i razgovor sa umetnikom
Moderator razgovora: Goran Petrović
Razgovor će biti na engleskom jeziku

 

 
Film Through a Fine Screen i knjiga Reading the Economist, potiču od istog motiva – otiska koji se često pominje kao prva fotografija odštampana u novinama, bez intervencije umetnika. Kao takva, slika je postala referentno mesto u istorijama fotografije i foto-novinarstva, ali se i dalje ne pojavljuje u istorijama urbanog razvoja. Zbog toga je ostalo nerazjašnjeno na kom mestu je načinjena i koji su objekti koji se na njoj vide. Mesto bi moglo biti ono na kome se danas nalazi njujorški Central park, ali može biti i neko sasvim drugo mesto.

 

 
Zahari Formvalt živi u Amsterdamu. Odabrane samostalne izložbe: Zachary Formwalt, VOX Centre de l'image contemporaine, 2013; At Face Value, Wexner Center for the Arts; The Box),2010; The Form of Practical Memory, Kunsthalle Basel, 2009. Godine 2013, njegov film Unsupported Transit, nagrađen je nagradom Tiger za kratki film (Tiger Award for Short Films), na Međunarodnom filmskom festivalu u Roterdamu (IFFR).

 

 

Moj izbor filmova za filmski program Reappearing Things, inspirisan je „disenzualnom“ ulogom umetnosti. Držim da ovakav pristup otvara priliku za repolitizaciju umetnosti, koja u suprotnom ostaje bez svojstvene, političke dimenzije i kao takva, biva obuhvaćena i ućutkana unutar neodređene sfere neoliberalizma.

(Iz teksta Umetničke strategije sukobljavanja: Osujećenje neoliberalnog ućutkivanja disenzualne umetnosti, Goran Petrović, Katalog 55.oktobarskog salona)

 

 
Goran Petrović (Beograd, Srbija) trenutno živi u Briselu (Belgija), gde radi kao doktorand istraživač na Ghent University i u istraživačkom centru S:PAM (Studies in Performing Arts & Media).Njegovo istraživanje objedinjuje teoriju performansa sa post-fundacionalističkom političkom filozofijom, baveći se pojmom paradoksa. Petrović je stekao zvanje mastera u okviru аkаdemskih studija istorije umetnosti na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Beogradu (Srbija). Od 2000. godine radi kao nezavisni istraživač, kustos i producent u oblasti vizuelnih umetnosti i filma.

  • ALEKSI-MESKIŠVILI Ketuta
  • BALADI Lara
  • BLANK Andreas
  • BORGERMANS Hilde
  • BOŽANIĆ Antonia
  • DESTIL MARKOVIĆ Milovan
  • DRAŠKOVIĆ BOČKOV Kristina
  • EDEFALK Sesilija
  • EFEMERKI Jasna DMITROVSKA + Dragana ZAREVSKA
  • EKIDŽI Nezaket i ŠAHAR Markus
  • FAJFRIĆ Bojan
  • FILIPS Suzan
  • FUDONG Jang
  • HAN Mariana
  • HOLCER Dženi
  • HUŠMAN Ana
  • IKEMURA Leiko
  • ILIĆ Siniša
  • IVKOVIĆ Ivana
  • JANIČIĆ Tadija
  • JUHANSON Peter
  • k.r.u.ž.o.k
  • KARAMUSTAFA Gulsun
  • KENTRIDŽ Vilijam
  • KLOC Franciska
  • KOVAČ Irena
  • KRIPENDORF Dejvid
  • LEVANDOVSKI Via
  • Lorens Dženet
  • MAKSIMOVA Natali
  • MARKOVIĆ Dejan
  • MELHUS Bjørn
  • MILADINOVIĆ Anuk
  • MILAK Radenko
  • MILISAVLJEVIĆ Olga
  • MOFAT Trejsi
  • NIKOLIĆ Nemanja
  • PERIĆ Vladimir i Milica
  • PIROGOVA Saša
  • RADULOVIĆ Siniša
  • RAEDLE Rena & JEREMIĆ Vladan
  • REINHARD Aurora
  • RUBIKU Anilјa
  • SELANDER Lina
  • ŠIROKI Asako
  • SJUN Sun
  • SKOKO Snežana
  • SOLAKOV Dimitar
  • STANOJEVIĆ Jovanka
  • TOMIĆ Miloš
  • TRPKOVIĆ Jelena
  • VASILEVA Mariana
  • VEPREVA Anastasia
  • VUČIĆEVIĆ Dejana
  • ĐURĐEVIĆ Biljana