БАЛАДИ Лара

Lara Baladi, Photo Josette Farina

Рођена је 1967. у Бејруту, Либан.

Живи и ради у Каиру.

 

El Horeya Gayya Labod/Слобода долази,  2011

Гвожђе и кожа

Наручилац рада: Марсеј – Прованса 2013.

 

Мултидициплинарни рад египатско-либанске уметнице Ларе Балади међународно је признат. Током својих истраживања митова, архива, личне историје и друштвено-политичких наратива, користила је широк  дијапазон медија, укључујући архитектуру, видео и мултимедијалне инсталације, фотографију, аналогни и дигитални  колаж, таписерију, парфем и скулптуру.

Појас  невиности појавио се први пут у античком Египту као културна традиција и оруђе сексуалне контроле. Фараонска верзија била је једноставан конац везан око робињиног појаса који је сигнализirao  њену сексуалну недоступност, поред тога што је потврђивао њен друштвени статус као сексуално инфериорне. Појас  невиности се углавном везује за европску средњевековну културу—још једно доба стриктних и опресивних сексуалних норми, када му је сврха  била  да чува женску верност током крсташ ких похода. Сам предмет, као модел за скулптуру великих размера, јесте визуелна референца која  нас одмах премешта у прошлост, у период  бруталне  неједнакости која и данас  одјекује широм света.

Скорашњи догађаји у Египту су у први план  извукли ова питања, и то на изузетно интензиван начин. Култура угњетавања  жена и сексуалне репре сије коју мушкарци доживљајају као последицу  тога, дубоко је укорењена у арапском свету. Постоји затворени  круг у коме  људи тону низ спиралу међусобног угњетавања. Ова  тенденција  много  је очигледнија  у оквиру  политичких групација  као што су Муслиманско братство или Салафисти. Али опасност се крије у томе што шире друштво посма тра ово питање као ограничено на ове исламске покрете, у питању је болест која разара све и постаје све израженија током претходне две деценије. Рад  доноси одјеке ове шире, једва прикривене мизоги није која  избија  на површину широм света.

Због овог угњетавања, потреба  за  поди зањем својеврсног штита против  злостављања постаје све очигледнија. Појас  невиности  добија  много већи значај када ову потребу имамо на уму, бавећи се тако не само питањем слободе већ и питањем ограничења. Сама скулптура  довољно је велика да обухвати цело људско биће, чиме постаје кавез. Она је затвор сачињен од гвожђа, окорела супстанца отпорна  на промену. Ове њене особине реферишу на лакоћу  с  којом људи могу да постану  заробљени у оквиру околности доба и друштвеног окружења у коме живе.

Оно што  данас  проживљавамо, нарочито у Египту после револуције, јесте контрареволуција  у пуном замаху, екстреман отпор могућности  једног  потпуно новог света. Либерали и секуларисти постају  мањина, морају да се крију и траже заштиту. Коначно, појас невиности представља ову већу опасност, губитак слободе широм света.

—ЛАРА БАЛАДИ

 

  • ЂУРЂЕВИЋ Биљана
  • ЈАНИЧИЋ Тадија
  • ЈУХАНСОН Петер
  • АЛЕКСИ-МЕСКИШВИЛИ Кетута
  • БАЛАДИ Лара
  • БЛАНК Андреас
  • БОЖАНИЋ Антониа
  • БОРГЕРМАНС Хилде
  • ВАСИЛЕВА Маријана
  • ВЕПРЕВА Анастасија
  • ВУЧИЋЕВИЋ Дејана
  • ДЕСТИЛ МАРКОВИЋ Милован
  • ДЕСТИЛ МАРКОВИЋ Милован
  • ДРАШКОВИЋ БОЧКОВ Кристина
  • ЕДЕФАЛК Сесилија
  • ЕКИЏИ Незакет и ШАХАР Маркус
  • ЕФЕМЕРКИ Јасна ДМИТРОВСКА + Драгана ЗАРЕВСКА
  • ИВКОВИЋ Ивана
  • ИКЕМУРА Леико
  • ИЛИЋ Синиша
  • к.р.у.ж.o.к
  • КАНДЛ Јохана
  • КАРАМУСТАФА Гулсун
  • КЕНТРИЏ Вилијам
  • КЛОЦ Франциска
  • КОВАЧ Ирена
  • КРИПЕНДОРФ Дејвид
  • ЛЕВАНДОВСКИ Виа
  • ЛИДЕМАН Сара
  • ЛОРЕНС Џенет
  • МАКСИМОВА Натали
  • МАРКОВИЋ Дејан
  • МЕЛХУС Бјорн
  • МИЛАДИНОВИЋ Анук
  • МИЛАК Раденко
  • МИЛИСАВЉЕВИЋ Олга
  • МОФАТ Трејси
  • НИКОЛИЋ Немања
  • ПЕРИЋ Владимир и Милица
  • ПИРОГОВА Саша
  • РАЈНХАРД Аурора
  • РАЈНХАРД Аурора
  • РАДЛЕ Рена и ЈЕРЕМИЋ Владан
  • РАДУЛОВИЋ Синиша
  • РУБИКУ Аниља
  • СЈУН Сун
  • САВАДОВ Арсен
  • СЕЛАНДЕР Лина
  • СОЛАКОВ Димитар
  • СТАНОЈЕВИЋ Јованка
  • ТОМИЋ Милош
  • ТРПКОВИЋ Јелена
  • ФАЈФРИЋ Бојан
  • Филипс Сузан
  • ФУДОНГ Јанг
  • ХАН Маријана
  • ХОЛЦЕР Џени
  • ХУШМАН Ана
  • ЧЕКИЋ Јован
  • ШИРОКИ Асако
  • ШМАЛЕ Тони